Van een jonge doorgewinterde horecafanaat tot Accountmanager met een gunfactor en glimlach waar je U tegen zegt. De 28-jarige Anouk zet zich al meer dan drie jaar elke dag in voor de groei van de organisatie en de relaties met onze klanten. Wie People Marketing zegt, zegt automatisch Anouk. Door haar loyaliteit en toewijding is ze jaren later vergroeid met de organisatie en verantwoordelijk voor veel grote successen die tot nu toe zijn behaald.
Groei van Teamleider naar Accountmanager
“Na acht jaar in de horeca te hebben gewerkt, kwam ik op het punt waarop ik dacht: óf ik ga iets voor mezelf beginnen óf ik ga mezelf ontwikkelen buiten de horeca. Ik kende Willem, een van de directeuren, al een langere tijd, kwam weer met hem in contact en vervolgens is het balletje gaan rollen. Ik begon als Teamleider, maar kreeg al snel verschillende klanten onder m’n vleugel. Na anderhalf jaar ben ik me volledig gaan focussen op onze klanten en doorgegroeid naar mijn huidige functie als Accountmanager. Ik ben tot op heden ontzettend blij met deze keuze, voornamelijk vanwege de uitdaging en afwisseling. Ik heb me op het gebied van timemanagement heel erg kunnen ontwikkelen. Doordat ik een lange tijd in de horeca heb gewerkt, was ik een hele andere wereld en mindset gewend. Het is een snelle wereld waarin snel geschakeld moet worden. Door de jaren heen heb ik geleerd om rust te vinden, te nemen en aan te brengen in m’n werkzaamheden.”
Indrukwekkende reis naar Uganda met Oxfam Novib
“Het is tof en tegelijkertijd bijzonder om te zien hoe commercie en non-profit organisaties samenkomen in hetgeen dat ik doe. Je weet dat wat je doet impact heeft, maar het wordt pas écht duidelijk op het moment dat je daadwerkelijk ziet wat er gebeurt in de rampgebieden. Afgelopen maand kreeg ik de unieke kans, om samen met Oxfam Novib naar Uganda te gaan. Dat heeft me nog meer doen beseffen waar ik me dagelijks voor inzet. Uiteindelijk is alles relatief, maar in Nederland mogen we wel echt blij zijn met wat we hebben wanneer je het vergelijkt met andere plekken op de wereld. Wat de meeste indruk heeft gemaakt? De ontmoeting met een nieuwe groep vluchtelingen, die nog geen week geleden waren aangekomen in het vluchtelingenkamp. Eerder ontmoetten we al een groep met vluchtelingen die er al vijftien jaar zat. Natuurlijk is niet voor te stellen hoe het is om vijftien jaar in een kamp te wonen, maar uiteindelijk hebben zij daar toch een soort van berusting in gevonden en hun leven daar opgebouwd. Bij die groep nieuwe vluchtelingen was het vooral de hardheid, het verdriet en angstige blik in hun ogen die wel echt binnenkwam. Deze mensen hebben gewoon helemaal niets en komen uit een gevaarlijk gebied waar ze huis en haard hebben achter moeten laten. De machteloosheid en verslagenheid zal ik tot op de dag van vandaag niet vergeten, de blikken staan op mijn netvlies gebrand. Uiteindelijk heeft de groep die we eerder spraken in dezelfde uitzichtloze situatie gezeten en ook iets kunnen opbouwen voor zover dat kan, mede door de hulp van Oxfam Novib. Ik vond het wel echt indrukwekkend om te zien hoe ze dat voor elkaar krijgen!”
Sociaal, loyaal en een gunfactor
“Wat zeker van pas komt in mijn werk is dat ik sociaal en loyaal ben, maar ook zeker een bepaalde gunfactor heb, denk ik. De combinatie hiervan heb je ook wel écht nodig bij zowel de klanten en de promotors. Verder vind ik oprechtheid en eerlijkheid heel belangrijk. “What you see is what you get”, en dat is hoe we ook bekend staan bij onze klanten. Het visitekaartje dat ik achterlaat sijpelt door naar hen en is de basis van de relaties die we hebben.”