Meet Anouk: Accountmanager

#meettheteam

Van een jonge doorgewinterde horecafanaat tot Accountmanager met een gunfactor en glimlach waar je U tegen zegt. De 28-jarige Anouk zet zich al meer dan drie jaar elke dag in voor de groei van de organisatie en de relaties met onze klanten. Wie People Marketing zegt, zegt automatisch Anouk. Door haar loyaliteit en toewijding is ze jaren later vergroeid met de organisatie en verantwoordelijk voor veel grote successen die tot nu toe zijn behaald.

Groei van Teamleider naar Accountmanager

“Na acht jaar in de horeca te hebben gewerkt, kwam ik op het punt waarop ik dacht: óf ik ga iets voor mezelf beginnen óf ik ga mezelf ontwikkelen buiten de horeca. Ik kende Willem, een van de directeuren, al een langere tijd, kwam weer met hem in contact en vervolgens is het balletje gaan rollen. Ik begon als Teamleider, maar kreeg al snel verschillende klanten onder m’n vleugel. Na anderhalf jaar ben ik me volledig gaan focussen op onze klanten en doorgegroeid naar mijn huidige functie als Accountmanager. Ik ben tot op heden ontzettend blij met deze keuze, voornamelijk vanwege de uitdaging en afwisseling. Ik heb me op het gebied van timemanagement heel erg kunnen ontwikkelen. Doordat ik een lange tijd in de horeca heb gewerkt, was ik een hele andere wereld en mindset gewend. Het is een snelle wereld waarin snel geschakeld moet worden. Door de jaren heen heb ik geleerd om rust te vinden, te nemen en aan te brengen in m’n werkzaamheden.”

Indrukwekkende reis naar Uganda met Oxfam Novib

“Het is tof en tegelijkertijd bijzonder om te zien hoe commercie en non-profit organisaties samenkomen in hetgeen dat ik doe. Je weet dat wat je doet impact heeft, maar het wordt pas écht duidelijk op het moment dat je daadwerkelijk ziet wat er gebeurt in de rampgebieden. Afgelopen maand kreeg ik de unieke kans, om samen met Oxfam Novib naar Uganda te gaan. Dat heeft me nog meer doen beseffen waar ik me dagelijks voor inzet. Uiteindelijk is alles relatief, maar in Nederland mogen we wel echt blij zijn met wat we hebben wanneer je het vergelijkt met andere plekken op de wereld. Wat de meeste indruk heeft gemaakt? De ontmoeting met een nieuwe groep vluchtelingen, die nog geen week geleden waren aangekomen in het vluchtelingenkamp. Eerder ontmoetten we al een groep met vluchtelingen die er al vijftien jaar zat. Natuurlijk is niet voor te stellen hoe het is om vijftien jaar in een kamp te wonen, maar uiteindelijk hebben zij daar toch een soort van berusting in gevonden en hun leven daar opgebouwd. Bij die groep nieuwe vluchtelingen was het vooral de hardheid, het verdriet en angstige blik in hun ogen die wel echt binnenkwam. Deze mensen hebben gewoon helemaal niets en komen uit een gevaarlijk gebied waar ze huis en haard hebben achter moeten laten. De machteloosheid en verslagenheid zal ik tot op de dag van vandaag niet vergeten, de blikken staan op mijn netvlies gebrand. Uiteindelijk heeft de groep die we eerder spraken in dezelfde uitzichtloze situatie gezeten en ook iets kunnen opbouwen voor zover dat kan, mede door de hulp van Oxfam Novib. Ik vond het wel echt indrukwekkend om te zien hoe ze dat voor elkaar krijgen!”

Sociaal, loyaal en een gunfactor

“Wat zeker van pas komt in mijn werk is dat ik sociaal en loyaal ben, maar ook zeker een bepaalde gunfactor heb, denk ik. De combinatie hiervan heb je ook wel écht nodig bij zowel de klanten en de promotors. Verder vind ik oprechtheid en eerlijkheid heel belangrijk. “What you see is what you get”, en dat is hoe we ook bekend staan bij onze klanten. Het visitekaartje dat ik achterlaat sijpelt door naar hen en is de basis van de relaties die we hebben.”

"Je weet dat wat je doet impact heeft, maar het wordt pas écht duidelijk op het moment dat je daadwerkelijk ziet wat er gebeurt in de rampgebieden."

Kansen zien, kansen geven en kansen krijgen

“Ik heb in de afgelopen jaren heel veel geleerd en ik heb nog steeds elke dag het idee dat ik stappen maak. Dat wil ik de komende tijd nóg verder gaan uitbreiden. Uiteindelijk wil ik kijken hoe we nog meer uit het bedrijf en onze kwaliteiten kunnen halen, zodat we nog verder kunnen groeien. Het onderste uit de kan wil ik naar boven halen. De manier waarop ik me zowel in het bedrijf en als persoon heb ontwikkeld in de afgelopen drie jaar, had ik van tevoren niet kunnen bedenken. People Marketing is een bedrijf dat kansen ziet en kansen geeft. Als je iets wil en je er vol voor gaat, is dit bij een uitstek een bedrijf waar kansen voor het oprapen liggen!”

Hotspots studenten Nijmegen
10 x de leukste studenten hotspots in Nijmegen

Benieuwd naar de tofste hotspots in Nijmegen? Ga mee op ontdekkingstour met Jip en laat je verrassen!

Bekijk blog
Slingeren aan het rad en breinbrekende dilemma’s tijdens Oh Oh Intro

Den Haag verwelkomt ieder jaar meer dan 8500 nieuwe studenten tijdens de Oh Oh Intro-week, waar wij ook stonden met onze stand!

Bekijk blog
Hotspots
10 x de leukste studenten hotspots in Den Haag

Benieuwd naar de tofste hotspots in Den Haag om je studententijd te slijten? Ga mee op ontdekkingstour met Gaby en laat je verrassen!

Bekijk blog
Meet Danny: Team Manager Amsterdam

Danny volgt het Commercieel Management Traineeship en is verantwoordelijk voor de vestiging in Amsterdam. Lees hier zijn blog!

Bekijk blog
Meet Debby: Office Manager

Als Office Manager is Debby verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen binnen de vestigingen en op het hoofdkantoor.

Bekijk blog
Fieldtrip Uganda: een samenleving waarin mensen mét en vóór elkaar leven

Samen met Oxfam Novib bezochten we verschillende vluchtelingenkampen in Uganda. Benieuwd naar de ervaringen? Lees de blog en bekijk de video

Bekijk blog
Meet Nina: Brand Recruitment Marketeer

Van headhunting en sollicitatiegesprekken tot campagnes opzetten: onze Brand Recruitment Marketeer Nina is van alle markten thuis!

Bekijk blog
Meet Maxime: Kwaliteitsmedewerker

Hoe combineer je een baan bij People Marketing met ambities buiten de organisatie? We vroegen het Maxime van het serviceteam!

Bekijk blog
Meet Gaby: Captain Recruitment

Wat is het leukste aan de recruitmentafdeling van People Marketing? We vroegen het Gaby, Team Captain Recruitment!

Bekijk blog
Sales Promotors zetten zich in voor Save the Children in de C&A

De afgelopen weken hebben onze promotors zich ingezet voor Save the Children in verschillende filialen van de grote modeketen C&A om ...

Bekijk blog