Sales Promotors zetten zich in voor Save the Children in de C&A

#goede doelen #grensverleggend #groei

De afgelopen weken hebben onze promotors zich ingezet voor Save the Children in verschillende filialen van de grote modeketen C&A om Child Friendly Spaces bij het winkelende publiek onder de aandacht te brengen. Child Friendly Spaces worden door Save the Children ingezet om de pijn van kinderen met een traumatische ervaring te verzachten. De campagne is succesvol ontvangen en biedt een mooi perspectief voor meerdere samenwerkingen in de toekomst. Lisanne is een van de promotors die de kans kreeg om zich voor deze campagne in te zetten. Een kans die ze met beide handen aangreep en niet snel zal vergeten.

Veiligheid is niet vanzelfsprekend

Echt een super mooie ervaring om het winkelende publiek in de C&A bewust te maken van de Child Friendly Spaces die Save the Children opzet. Voor mij en veel van mijn collega’s is veiligheid en goede zorg eigenlijk vanzelfsprekend, maar door dit werk heb ik wel geleerd dat dit niet voor iedereen zo is. Juist omdat ik het zo vanzelfsprekend vind en mijn veiligheid soms een beetje voor lief neem, draag ik graag mijn steentje bij door me in te zetten op dagen zoals deze.

Save the Children

Save the Children is ’s werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie met programma’s om kinderlevens te verbeteren. Het gaat hier om kinderen die in nood zijn als gevolg van armoede, conflicten en rampen. Momenteel is Save the Children in 120 landen actief en helpen zij de meest kwetsbare kinderen ter wereld met medische zorg, gezonde voeding en een veilige plek. Met de Child Friendly Spaces creëert Save the Children speciale ruimtes midden in crisissituaties waar kinderen alle ellende van de oorlog of de ramp even kunnen vergeten en waar ze gewoon weer even kind kunnen zijn. Het zijn ruimtes waar ze kunnen spelen, tekenen, contact kunnen hebben met andere kinderen en waar ze geholpen worden door professionele kinderpsychologen, in de hoop dat ze zo snel mogelijk weer écht kind kunnen zijn.

Oprechte gesprekken zijn voor mij het allermooist

Wat ook veel mensen niet weten, is dat de C&A zich al sinds jaar en dag inzet voor een duurzame modebranche. Soms is het lastig om de aandacht van mensen te krijgen, omdat veel van hen denken dat je ze iets wilt aansmeren. Dit gaat voor mij om heel iets anders. Het belangrijkste is voor mij om bewustwording te creëren bij anderen en het is vervolgens aan hen om te bepalen wat ze hiermee doen. Ik merkte dat door de positie van de C&A ten opzichte van een organisatie als Save the Children te benoemen veel meer mensen oprecht openstonden voor wat ik te vertellen had. Die oprechte gesprekken zijn voor mij het allermooist, omdat zowel ik als de donateur daar uiteindelijk voldoening uithalen.

De C&A Foundation is een maatschappelijke stichting die is ontstaan uit C&A’s jarenlange betrokkenheid bij duurzaamheid. Zij ondersteunen onder andere programma’s die de modebranche transformeren tot een eerlijke en duurzame industrie. Voor People Marketing dus dé ideale plek om mensen op de hoogte te stellen van deze samenwerking, waarvan alle donaties naar de Child Friendly Spaces gaan.

Elk kind verdient het om kind te mogen zijn

Vanwege dit werk ben ik me bewuster dan ooit dat veiligheid niet iets is dat voor iedereen vanzelfsprekend is. Het is daarom mooi dat er organisaties zijn die zich inzetten voor kinderen in nood. Elk kind verdient het om kind te mogen zijn en in een zorgeloze omgeving op te groeien. Als ik door deze actie in de C&A één kind heb kunnen helpen, ben ik al tevreden. Natuurlijk wil ik uiteindelijk nog veel meer kinderen uit een noodlottige situatie halen, dus ik hoop dit nog veel vaker te kunnen doen.

''Elk kind verdient het om kind te mogen zijn en in een zorgeloze omgeving op te groeien.''
C&A
Meet Nina: Brand Recruitment Marketeer

Van headhunting en sollicitatiegesprekken tot campagnes opzetten: onze Brand Recruitment Marketeer Nina is van alle markten thuis!

Bekijk blog
Meet Maxime: Kwaliteitsmedewerker

Hoe combineer je een baan bij People Marketing met ambities buiten de organisatie? We vroegen het Maxime van het serviceteam!

Bekijk blog
Meet Gaby: Captain Recruitment

Wat is het leukste aan de recruitmentafdeling van People Marketing? We vroegen het Gaby, Team Captain Recruitment!

Bekijk blog
Zomerbaantje
Vakantiebaan gezocht? Lekker bijverdienen doe je als Sales Promotor!

Ben je op zoek naar een toffe vakantiebaan? Voor velen is de zomer de lekkerste én tegelijkertijd duurste tijd van het jaar. Als Sales...

Bekijk blog
Scriptie
Scriptie stress? Wij geven je tips om je laatste studiejaar door te komen!

Na jaren een studie gevolgd te hebben, is het moment aangebroken waarop je moet bewijzen wat je in al die tijd daadwerkelijk hebt geleerd...

Bekijk blog
Fieldtrip_SOS_Kinderdorpen
Fieldtrip Macedonië: mee op klantreis met SOS Kinderdorpen

Wát een mooie ervaring was dit weer, een fieldtrip samen met onze klant SOS Kinderdorpen. SOS kinderdorpen zet zich in voor...

Bekijk blog
Eindexamens
Eindexamens: tips om je examens te overleven

10 tips om jou te helpen de eindexamens te overleven!

Bekijk blog
Tussenjaar
De voordelen van een tussenjaar

Wil jij je tussenjaar maximaal benutten, door waardevolle werkervaring en vaardigheden op te doen, of door te sparen voor een reis?

Bekijk blog
Team Captain Recruitment: wat doe je als recruiter?

Als captain van het Recruitment Team ben ik medeverantwoordelijk voor het aansturen en de kwaliteit van het belteam vanuit het...

Bekijk blog
Jocelyn, Team Manager Eindhoven

Hoe ik bij People Marketing terecht ben gekomen? Dat is een grappig verhaal!...

Bekijk blog