De afgelopen weken hebben onze promotors zich ingezet voor Save the Children in verschillende filialen van de grote modeketen C&A om Child Friendly Spaces bij het winkelende publiek onder de aandacht te brengen. Child Friendly Spaces worden door Save the Children ingezet om de pijn van kinderen met een traumatische ervaring te verzachten. De campagne is succesvol ontvangen en biedt een mooi perspectief voor meerdere samenwerkingen in de toekomst. Lisanne is een van de promotors die de kans kreeg om zich voor deze campagne in te zetten. Een kans die ze met beide handen aangreep en niet snel zal vergeten.
Veiligheid is niet vanzelfsprekend
“Echt een super mooie ervaring om het winkelende publiek in de C&A bewust te maken van de Child Friendly Spaces die Save the Children opzet. Voor mij en veel van mijn collega’s is veiligheid en goede zorg eigenlijk vanzelfsprekend, maar door dit werk heb ik wel geleerd dat dit niet voor iedereen zo is. Juist omdat ik het zo vanzelfsprekend vind en mijn veiligheid soms een beetje voor lief neem, draag ik graag mijn steentje bij door me in te zetten op dagen zoals deze.”
Save the Children
Save the Children is ’s werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie met programma’s om kinderlevens te verbeteren. Het gaat hier om kinderen die in nood zijn als gevolg van armoede, conflicten en rampen. Momenteel is Save the Children in 120 landen actief en helpen zij de meest kwetsbare kinderen ter wereld met medische zorg, gezonde voeding en een veilige plek. Met de Child Friendly Spaces creëert Save the Children speciale ruimtes midden in crisissituaties waar kinderen alle ellende van de oorlog of de ramp even kunnen vergeten en waar ze gewoon weer even kind kunnen zijn. Het zijn ruimtes waar ze kunnen spelen, tekenen, contact kunnen hebben met andere kinderen en waar ze geholpen worden door professionele kinderpsychologen, in de hoop dat ze zo snel mogelijk weer écht kind kunnen zijn.
Oprechte gesprekken zijn voor mij het allermooist
“Wat ook veel mensen niet weten, is dat de C&A zich al sinds jaar en dag inzet voor een duurzame modebranche. Soms is het lastig om de aandacht van mensen te krijgen, omdat veel van hen denken dat je ze iets wilt aansmeren. Dit gaat voor mij om heel iets anders. Het belangrijkste is voor mij om bewustwording te creëren bij anderen en het is vervolgens aan hen om te bepalen wat ze hiermee doen. Ik merkte dat door de positie van de C&A ten opzichte van een organisatie als Save the Children te benoemen veel meer mensen oprecht openstonden voor wat ik te vertellen had. Die oprechte gesprekken zijn voor mij het allermooist, omdat zowel ik als de donateur daar uiteindelijk voldoening uithalen.”
De C&A Foundation is een maatschappelijke stichting die is ontstaan uit C&A’s jarenlange betrokkenheid bij duurzaamheid. Zij ondersteunen onder andere programma’s die de modebranche transformeren tot een eerlijke en duurzame industrie. Voor People Marketing dus dé ideale plek om mensen op de hoogte te stellen van deze samenwerking, waarvan alle donaties naar de Child Friendly Spaces gaan.
Elk kind verdient het om kind te mogen zijn
“Vanwege dit werk ben ik me bewuster dan ooit dat veiligheid niet iets is dat voor iedereen vanzelfsprekend is. Het is daarom mooi dat er organisaties zijn die zich inzetten voor kinderen in nood. Elk kind verdient het om kind te mogen zijn en in een zorgeloze omgeving op te groeien. Als ik door deze actie in de C&A één kind heb kunnen helpen, ben ik al tevreden. Natuurlijk wil ik uiteindelijk nog veel meer kinderen uit een noodlottige situatie halen, dus ik hoop dit nog veel vaker te kunnen doen.”